Tips over Feesten & Events

Bij Feestzalen De Majeur helpen we u graag bij het organiseren van een perfect feest of event. Daarom schrijven we regelmatig artikels rond event planning...

communiefeest feestzalen locaties huren

Posted in communiefeest, on 17 mei 2015, by , 0 Comments

U organiseert binnenkort een communiefeest of lentefeest? Net als andere feestgelegenheden zoals een babyborrel, trouwfeest of jubileum moeten er heel wat zaken geregeld worden. U wilt immers dat het voor uw zoon of dochter een dag wordt om nooit te vergeten.
Feestzalen “De Majeur” helpt u graag bij het plannen en organiseren van uw communiefeesten. Hieronder vindt u alvast enkele zaken die u zeker niet mag vergeten tijdens de voorbereiding van het feest.

Zeker niet vergeten:

  • Kledij en schoenen van de communicant: voorzie 2 outifts, een outift voor tijdens de plechtigheid en een outift voor tijdens het feest. Jouw zoon of dochter zal waarschijnlijk willen spelen en ravotten. Belangrijks is dan dat zijn kledij niet vuil worden.
  • Kaartjes: je mag natuurlijk de uitnodigingskaarten niet vergeten en de bedankkaartjes voor achteraf. U kan bij een fotograaf gaan of u kan er om opteren om de foto’s zelf te maken.
  • Cadeautips: Je kan bijvoorbeeld een lijst aanleggen zoals bij een geboorte of trouw. Je kan ook gewoon op het kaartje vermelden dat je liever geld wilt omdat je zoon of dochter spaart voor bijvoorbeeld een computer, fiets,…
  • Wit lint en ballonnen: Voorzie alle wagens en je huis van witte linten en ballonnen.
  • Taart: traditioneel wordt er een wit lam voorzien dat dan aangesneden moet worden door de communicant tijdens heet feest.

Wie nodig je uit?

De eerste vraag die u zich moet stellen is natuurlijk wie u allemaal gaat uitnodigen voor het communiefeest. Kiest u voor een feest in intieme kring met naaste familieleden of nodig je ook tantes, nonkels, nichtjes, neefjes en vrienden uit.
Maak vooraf daarom een lijstje met wie u allemaal wil uitnodigen. De lijst met gasten is ook nodig om later de tafelindeling te maken.

Of het nu gaat om een intiem communiefeest of een groter feest, De Majeur heeft 3 verschillende feestzalen. Zo bent u er zeker van dat de communiefeest onafhankelijk van het aantal gasten een succes wordt.

Feestzaal kiezen voor communiefeest

De keuze van de feestzaal hangt natuurlijk af van het aantal personen dat u zult uitnodigen. Kiest u voor een kleinere feest dan kunt u dit misschien gewoon thuis organiseren, natuurlijk moet u dan zelf instaan voor de opkuis.
De majeur heeft ook 2 kleinere feestzalen “De Damzaal” en “De Raadszaal”voor een intiem familiefeest.
Organiseert u een groter feest dan heeft u waarschijnlijk te weinig plaats bij u thuis. Een feestzaal huren wordt dan al meer een noodzaak. Bij de Majeur kan u terecht voor communiefeesten tot 90 mensen in de “De Raadskelder“. Natuurlijk kan u bij zonnig weer ook gewoon buiten aperitieven.

Binnen- en buitenspeelruimte voor kinderen

Daarnaast hebben wij zowel voor de grootte en kleine kinderen een binnen- en buitenspeelruimte. Indien u dit wenst kunnen wij ook een springkasteel voorzien.

Aankleding feestzaal

Indien u dit wenst kunnen wij ook de feestzaal en de tafels versieren en decoreren. Dit gebeurt met verse bloemen en planten. We bekijken samen met u welke kleuren u verkiest.

Traiteur kiezen voor communiefeest

Gezellig samen aan tafel zitten met een lekkere maaltijd en een glaasje wijn is een must bij elke communiefeest. Het is een ideaal moment om samen met familie bij het eten over koetjes en kalfjes te babbelen en oude herinneringen boven te halen. De keuze van de traiteur of catering voor een communiefeest is daarom zeer belangrijk.

Bij de Majeur kan u gewoon uw eigen traiteur meebrengen of u kan een keuze maken uit onze traiteurs waar we mee samenwerken. In alle vrijheid kan u zo zelf beslissen wat er op tafel komt.

Meer informatie voor het huren van een communiefeestzaal?

Heeft u een vraag of u wil onze feestzalen een komen bezoeken. Contacteer ons voor meer informatie.


You must be logged in to post a comment.